Arteixo y la Xunta acuerdan la construcción de una nueva zona escolar

El Concello de Arteixo iniciará los trámites para la adquisición de terrenos destinados a la construcción por parte de la Xunta de Galicia de un CEIP de 450 plazas y la reserva de espacio de un nuevo centro de educación secundaria (IES). Los terrenos con una superficie de 38.000 metros cuadrados estarán ubicados en el camino Ponte do Ba,  cercano al cruce de la travesía de Arteixo y la carretera que se dirige al valle de  Loureda.

Entre las razones que motivan la ubicación del nuevo espacio educativo se encuentran, explican desde el consistorio, la facilidad de comunicación peatonal dado la proximidad de sendas peatonales y la posibilidad del establecimiento de aparcamientos con la capacidad suficiente para los centros proyectados en esa parcela.

Este anuncio se da dos días después de que las ANPAS del Concello emitieran un comunicado en el que apelaban "á capacidade e competencia das administracións públicas e organismos implicados neste proceso para que prioricen e axilicen todos os pasos necesarios para conseguir o obxectivo de ter en funcionamento un novo CEIP e un novo IES para o curso 20/21". Así, según exponían en este comunicado, "o tempo perdido para iniciar o proceso necesario para a súa posta en marcha terá que ser recuperado con vontade política traducida en feitos e orzamentos".

Arteixo, con una población de 32.000 habitantes, cuenta con 3.879 alumnos y alumnas escolarizados que se dividen de la siguiente forma:  CEIP Ponte dos Brozos (1.128 alumnos), CEIP Arteixo (591 alumnos), CEIP Galán (467 alumnos), CEIP San Xosé Obrero de Meicende (252 alumnos),  dos escuelas de educación infantil de Barrionovo (Pastoriza) y Vilarrodís (74 alumnos) y tres escuelas unitarias de Larín, A Lagoa y Rorís (35 alumnos), IES Manuel Murguía (Arteixo, 800 alumnos), IES Sabón (233 alumnos) e IES Pastoriza (299 alumnos).

Desde las ANPAS solicitan también que, mientras no haya nuevos centros educativos, "se proceda á implantación do Bacharelato no IES de Pastoriza, e que tanto para os CEIP que así o precisen como para o IES Manuel Murguía se adopten por parte da Consellería de Educación medidas temporais urxentes para aliviar na medida do posible a masificación dos centros no tempo que quede para o inicio da actividade nos novos, sempre en acordo coas respectivas comunidades educativas de cada centro".

Asimismo, las ANPAS pedían "constituír e convocar ao Consello Escolar Municipal e darlle a encomenda específica de actuar como mesa de seguimento do proceso de construción e posta en marcha dos novos centros e onde se poidan intercambiar propostas para a definición do modelo arquitectónico, de servizos, organizativo e funcional de ditas instalacións".

Entre sus peticiones se encuentra también la "creación dun Centro Rural Agrupado que poida fornecer as prestacións educativas para ditos centros, tal e como veñen solicitando tanto os profesionais como as familias do seu alumnado"