El 12 de julio votamos

El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ha tomado la decisión: el 12 de julio votamos. Algunos partidos no comparten esta fecha.
espacios municipales disponibles para elecciones autonómicas
photo_camera Del 6 al 12 de julio se cierran espacios municipales para desinfección antes las elecciones autonómicas

El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ha tomado la decisión: el 12 de julio votamos. Tres partidos no aprueban esta fecha: BNG, PSOE y Galicia en Común Podemos.

El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ha tomado la decisión: el 12 de julio votamos. Tres partidos políticos no aprueban esta fecha: BNG, PSdeG y Podemos. Pero Feijóo toma la decisión poniendo por delante que "podo asegurarlles, resúltame tan inoportuna como a quen máis, pero a lexislatura remata e a miña obriga é que Galicia teña un presidente lexítimo, lexítimo para que sexa elixido durante o período do mandato que vence, inevitablemente, a partir do 26 de abril. A miña obriga é que Galicia teña un parlamento en plenas funcións, plenamente operativo e decidido de forma incontestable; un parlamento, en definitiva, que sexa a decisión de cada un dos galegos con dereito a voto".

Además la fecha de 12 de julio en que votamos es la primera fecha que permite el plazo obligado de 54 días de antelación con los que se tienen que convocar elecciones al Parlamento gallego.

Informes a favor

También Núñez Feijóo comunica que su decisión pasó antes por "unha consulta a diferentes expertos sanitarios e tamén ao letrado xefe da Asesoría Xurídica e ao seu equipo para que nos indicasen cal eran as súas recomendacións sanitarias e legais para atopar o domingo con menos incertezas para celebrar as eleccións autonómicas".

El actual presidente del Ejecutivo gallego trasladó estos informes a los partidos políticos antes de tomar su decisión final, tal y como había acordado cuando se anularon en su día estas elecciones. "A Asesoría Xurídica avala e recomenda que as eleccións se celebren canto antes. Os expertos sanitarios están de acordo en que é máis seguro celebrar as eleccións ao inicio do verán que despois de recibir a visita de miles de turistas doutras comunidades durante os meses de xullo, agosto e setembro. O ano pasado recibimos durante estes meses a visita de máis de 1,7 millóns de turistas", apunta el Presidente. PSdeG, Podemos e BNG
no aprobaron la fecha propuesta.

Quiénes son los expertos

Así los expertos sanitarios en el ámbito sanitario son:

  • los responsables del área de Saúde Pública de la Xunta de Galicia
  • también el presidente de la Sociedade Galega de Medicina Intensiva
  • el presidente de la Sociedade de Urxencias e Emerxencias de Galicia
  • y el jefe de enfermedades infecciosas del CHUAC

En el ámbito legal: el informe está firmado por el letrado Jefe de la Asesoría Xurídica de la Xunta. En este sentido todos coinciden en que lo más prudente es celebrar las elecciones cuanto antes, "deixar pasar o tempo aumenta as incertezas e a inseguridade sanitaria e xurídica".Aclarar que Núñez Feijóo también dicho que "Teño que elixir entre o que me recomendan por escrito os expertos sanitarios e legais ou o rexeitamento destas opinións por parte dalgúns partidos da oposición e, nunha situación como a que estamos a vivir, entendo que o máis prudente é seguir as recomendacións dos expertos sanitarios e legais".

También el Presidente aseguró "estas eleccións se celebrarán con todas as garantías de seguridade sanitaria tanto para que poidan votar todas as persoas que queiran votar –con independencia do seu lugar de domicilio ou idade-, como tamén para as persoas que teñan que estar na mesa electoral durante a xornada de votación".