Políticos de Arteixo: una visión diferente del pleno ordinario

Información aportada por grupos políticos de Arteixo tras el pleno ordinario de ayer. Una visión individual sobre las prioridades e intereses del Concello
Políticos de Arteixo debaten en pleno ordinario
photo_camera Pleno ordinario telemático en Arteixo, agosto 2020

Tras el pleno ordinario de ayer, jueves 27 de agosto, los políticos de Arteixo destacan lo que entienden relevante del encuentro

Políticos de Arteixo del PP, el Psoe, el Bng y el grupo de no adscritos, evalúan lo importante del pleno celebrado el último jueves de agosto. Así, el Partido Popular explica que las normativas impulsadas desde el gobierno central podrían precarizar la actividad de las dos cetáreas radicadas en el Concello de Arteixo. Por ello, el gobierno local aprobó ayer en el pleno municipal una moción en contra de las nuevas normativas relacionadas con la Ley de Costas. En Arteixo podrían precarizarse actividades como las realizadas por las dos cetáreas en funcionamiento en estos momentos en el Concello. Estas normativas no tienen en cuenta a los representantes de los sectores marítimos-pesqueros.

Y, afirman que "ponen en solfa todas aquellas actividades con derechos adquiridos de buena fe y de forma legítima con anterioridad a la aplicación de las vigentes normativas". Por lo tanto, desde el Concello de Arteixo se pide el restablecimiento de la la seguridad jurídica para dichas actividades. También se solicitó estudiar la paralización de las actuaciones derivadas de la aplicación de la Ley, hasta que se pueda modificar, cancelando todos los actos administrativos. Esta moción, en la que se introdujeron modificaciones solicitadas por el BNG, fue aprobada con los votos a favor del PP, el BNG y el concejal no adscrito Antonio Patiño. El Psoe voto en contra de la moción.

También se trató en el pleno el intento de apropiación del gobierno central de los remanentes presupuestarios. El gobierno local rechaza la intención señalando que "no se pueden perder el dinero ahorrado durante años por el Concello de Arteixo". Por otra parte, recordó al grupo socialista que las subvenciones ya habían servido para que las empresas y autónomos amortizaran las tasas de recogida de residuos. Ello surgió ante la solicitud del Psoe de no se cobrar esa tasa a los autónomos afectados por la crisis del COVID.

La visión del Partido Socialista

El resumen de la nota enviada por el Psoe de Arteixo tras el pleno ordinario de ayer aporta otra visión. Y titula: "O PP vota en contra da exención da taxa de recollida de lixo para os negocios que tiveron que pechar no estado de alarma".

Con la intención de proteger y ayudar a los negocios del municipio el PSdeG propuso la exención de la tasa por la recogida de la basura para este sector, correspondiente al tiempo del estado de alarma, en el cual su generación de residuos fue nula. "Unha iniciativa bloqueada polo goberno do PP, que alegou que xa existe unha liña de axudas para autónomos. Non obstante, nunha sesión anterior aprobouse a bonificación da taxa correspondente ás terrazas. Co cal o argumento queda invalidado por si mesmo. Sorprende a incoherencia do Goberno local e a súa falta de compromiso cos autónomos e Pemes de Arteixo”, afirman.

Otra de las mociones se centraba en los casos de coronavirus en Arteixo. El grupo municipal socialista solicitó que se convoque "de maneira urxente a Comisión de Seguimento do Coronavirus, coa intención de estar informados e poder contribuír na contención da pandemia no concello. O alcalde, Carlos Calvelo, mostrouse contrario a informar aos grupos da oposición a través deste órgano alegando que xa non hai estado de alarma. Engadiu que esta Comisión suporía un gasto para o erario, xa que os concelleiros e concelleiras participantes cobrarían 200 euros en concepto de dietas. Un dato que é completamente falso. Nunca se cobrou pola asistencia a esta comisión, xa que ten un certo carácter informal", explica el portavoz socialista, Simón López.

En esa misma línea “é canto menos chocante que (Carlos) Calvelo mencione un pago por dietas inexistente, cando a orde do día do pleno de hoxe (por ayer) só incluía as mocións e rogos dos grupos da oposición. Así como dúas mocións xenéricas do PP, unha delas debatida por terceira vez. Esta é a única aportación do equipo de goberno a este pleno, con doce concelleiros e sete asesores a soldo dos cartos de todos e todas”.

El Bloque Nacionalista Galego aporta su información

Bajo el título "Arteixo instará á Xunta a negociar a transferencia das competencias do dominio público marítimo-costeiro" abría la información suministrada por el Bng. "O BNG -explican- logrou no pleno ordinario de agosto, o voto a favor de pedir as competencias para que se transfiran desde o goberno central a respecto do dominio público marítimo terrestre. O PP presentou unha moción para instar ao goberno a deixar sen efecto a modificación na lei na que está a traballar, que non estuda a idiosincrasia galega".

En este punto, los nacionalistas afirmaron que eso pasa por no tener competencias. Y lograron que se incorpore a la moción un punto a mayores en los acuerdos. Éste dice: “Instamos á Xunta de Galicia a que se negocien a transferencia das competencias referidas ao dominio público marítimo-costeiro para nós decidir sobre as nosas costas e que se inicien as negociacións co sector afectado”.

Por otra parte, se aprobó por unanimidad la noción que presentaron "para iniciar un convenio de colaboración coa Fundación Rosalía de Castro. O obxectivo é
poñer en valor a figura de Rosalía e de Manuel Murguía, veciño de Arteixo", explican.

Con respecto a otros puntos del orden del día "o PP votou en contra da solicitude dunha nova convocatoria da comisión de seguimento da COVID-19. O Bng
considera que se debe a que o PP non quere ofrecer información precisa da situación e convocará a comisión cando precise as ideas ofrecidas polos nacionalistas". Además, el Bng votó a favor de la moción del Psoe local "para a exención no cobro da taxa de recollida de residuos sólidos urbanos aos negocios que tiveron que pechar durante o estado de alarma.

En el apartado de ruegos y preguntas, el partido nacionalista "preguntou polo proxecto de traslado da fonte do Abade en Oseiro. O goberno respondeu que se procederá en breve co traslado porque se asinará o contrato para realizar o traballo. Con respecto a "revisar as liñas do servizo de bus ás praias, o goberno tomará en consideración Oseiro e SolyMar. O PP argumentou que é unha experiencia piloto que analizarán para mellorar o servizo".

En otro orden de temas, preguntó "polo arranxo do saneamento das Eiras en Meicende. A solución á que chegou o goberno é un sistema de bombeo, que se poñerá en práctica en setembro". Y, finalmente, a la pregunta da baixa calidade da auga, o goberno do PP argumenta que é algo temporal, debido probablemente a un movemento de terras. No referente ao apremio dos recibos da auga, o goberno non indicou a cantidade á que ascende o importe total do recargo. E comentou que era unha porcentaxe mínima dun 3%. Desde o BNG mantemos as nosas dúbidas e presentaremos preguntas no rexistro sobre este tema.